Crowdfunding, NewConnect , Giełda Papierów Wartościowych

NewConnect to:

.01

Nowoczesny rynek finansujący dynamiczne przedsiębiorstwa

.02

Niewielkie wymogi formalne

.03

Niskie koszty debiutu i notowań

.04

Doskonała ekspozycja firmy na inwestorów

.05

Prestiż i renoma organizatora rynku (GPW)

.06

Promocja i rozpoznawalność firmy

NewConnect, Giełda Papierów Wartościowych

NewConnect powstał z myślą o młodych, dynamicznych polskich firmach, którym zastrzyk kapitału otworzy możliwość wykorzystania potencjału tkwiącego w ich innowacyjności, a w efekcie da szansę na rozwój uwieńczony awansem do grona dużych i wartościowych polskich spółek.

Usługi związane z przygotowaniem i obsługą oferty

.01

Przekształcenie prawne spółki

.02

Wycena spółki

.03

Określenie parametrów oferty prywatnej

.04

Przygotowanie dokumentu ofertowego dla potencjalnych inwestorów

.05

Przygotowanie historii inwestycyjnej

.06

Promocja oferty i publikacja materiałów marketingowych

.07

Opracowanie zasad dystrybucji i selekcja potencjalnych inwestorów

.08

Spotkania z inwestorami oraz przyjmowanie ich ofert

.09

Rozliczenie i przydział akcji

Usługi związane z wprowadzeniem do obrotu

Harmonogram działań dotyczy Private Placement

W zależności od stopnia przygotowania spółki, proces pozyskania kapitału i debiutu na NewConnect może zająć od 1 miesiąca do nawet 6 miesięcy. W przypadku spółek nie działających w formie spółki akcyjnej lub spółki komandytowo-akcyjnej najwięcej czasu pochłania przekształcenie. Ważne jest również, jeśli spółka do tej pory tego nie zrobiła, opracowanie strategii rozwoju. Prace związane ściśle z ofertą czyli wycena Spółki, przygotowanie struktury oferty, sporządzenie i zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego, przeprowadzenie oferty oraz wprowadzenie do obrotu to okres rzędu 4-8 tygodni.

Dotacje Unijne, Fundusze Unijne

Przygotowanie Dokumentu Informacyjnego

W zależności od stopnia przygotowania spółki, proces pozyskania kapitału i debiutu na NewConnect może zająć od 1 miesiąca do nawet 6 miesięcy. W przypadku spółek nie działających w formie spółki akcyjnej lub spółki komandytowo-akcyjnej najwięcej czasu pochłania przekształcenie. Ważne jest również, jeśli spółka do tej pory tego nie zrobiła, opracowanie strategii rozwoju. Prace związane ściśle z ofertą czyli wycena Spółki, przygotowanie struktury oferty, sporządzenie i zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego, przeprowadzenie oferty oraz wprowadzenie do obrotu to okres rzędu 4-8 tygodni.

Rozliczanie i księgowanie projektów z finansowaniem UE

Crowdfunding

Crowdfunding tłumaczy się jako finansowanie społecznościowe. Proces polega na pozyskiwaniu kapitału na rozwój firmy w zamian za udziały lub akcje w przedsięwzięciu biznesowym. Dzięki crowdfundingowi przedsiębiorstwa mogą w prosty sposób pozyskać inwestorów, którzy wesprą firmę, a ci z kolei mają możliwość inwestować swoje pieniądze w ciekawe projekty i dobrze rozwijające się firmy. Odkąd pojawiła się ta forma finansowania, z roku na rok coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z niej. Jak właściwie pozyskać kapitał z crowdfundingu? Dowiedz się, co radzą eksperci.

Crowdfunding to forma finansowania różnego typu projektów przez społeczność zorganizowaną wokół nich. Każdy, kto jest zainteresowany danym projektem, dokonuje wpłaty pewnej kwotę na jego cel i pomoc w realizacji. Dzięki nieograniczonym możliwościom Internetu i jego upowszechnieniu bez problemu można dotrzeć do różnego rodzaju projektów. W dużej mierze łatwość w rozpowszechnianiu informacji przyczyniła się do tak dużego rozwoju crowdfundingu. W Polsce istnieje Polskie Towarzystwo Crowdfundingu, które posługuje się polską nazwą “finansowanie społeczeństwa” po to, aby umożliwić powszechny dostęp do tego typu finansowania, jako źródła kapitału w Polsce.

Dzięki crowdfundingowi, firma łatwo i szybko może uzyskać kapitał. Dużą zaletą tego rozwiązania jest możliwość dla małych i średnich firm, które nie są w stanie wejść na giełdę bądź mają problemy z rozpoczęciem swojej działalności. Stosunkowo łatwo pozyskać emitentów, ponieważ z reguły każdy projekt posiada grono zainteresowanych nim odbiorców, którzy zechcą wesprzeć go swoimi funduszami. Crowdfunding pozwala na zdobycie akcjonariuszy z różnego grona, którzy poza wsparciem finansowym są w stanie zagwarantować wsparcie merytoryczne i biznesowe. Dzięki temu możemy także pozwolić sobie na podniesienie sprzedaży poprzez udzielenie rabatów inwestorom. Bardzo ważne są także działania marketingowe. Należy skrupulatnie ogłaszać założenia swojego projektu, aby dotarły do jak największego grona odbiorców.

W Internecie istnieje dużo platform, które obsługują usługi crowdfundingu. Umożliwiają one publikowanie oferty oraz jednoczesne pozyskiwanie akcjonariuszy. Każda firma, która wyraża chęć korzystania z tej opcji finansowania może zgłosić się na platformie i uzyska pomoc w zakresie prawnym. Dodatkowo firma zostanie dokładnie sprawdzona pod kątem finansów, kadry czy specyfiki swojej branży. Kolejnym krokiem jest propozycja współpracy i wejście na rynek crowdfundingu. Każda firma, bez względu na wielkość czy etap rozwoju może skorzystać z crowdfundingu. Jednak ze statystyk wynika, że najczęściej korzystają z niego małe, dopiero zaczynające się rozwijać firmy.

Jak już wiadomo, z platform crowdfundingowych mogą korzystać i publikować na nich swoje oferty wszystkie firmy. Jednak jej rolą poza wykonawstwem jest także doradztwo. Po sprawdzeniu danej firmy i jej kompetencji niezbędna jest odpowiednia reklama marketingowa. Jest ona podstawowym zadaniem konsultantów. Powinna być solidnie przygotowana, dlatego zajmują się tym specjaliści branży. Model biznesowy powinien być przejrzysty i jasny w zrozumieniu, tak aby potencjalny inwestor posiadał wiedzę, na czym tak właściwie zarabia. Dodatkowo, platforma pomaga w załatwieniu kwestii prawnych oraz dopełnieniu wszelkich formalności. Kluczowe jest to, jaką formą działalności jest spółka – musi działać jako spółka z o.o. bądź spółka akcyjna.

Istotną kwestią jest to, że platforma nie jest żadnego rodzaju pośrednikiem, ani stroną nabycia akcji. To spółka określana jest jako strona oferująca. Platforma crowdfundingowa to miejsce, które łączy emitenta – firmę wraz z akcjonariuszem, aby do danej transakcji mogło w ogóle dojść. Współpraca z daną platformą crowdfundingową jest ważnym i przydatnym doświadczeniem dla spółki, która w przyszłości chciałaby wejść na giełdę. Emitent nabiera doświadczenia i dowiaduje się, jak powinien komunikować się z rynkiem oraz inwestorami.

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż wejście na rynek crowdfundingu niesie za sobą pewnego rodzaju ryzyko jak każda inwestycja. Zawsze tam, gdzie pojawia się możliwość zysku istnieje także ryzyko straty. Inwestowanie w rozwijający się projekt to duże ryzyko a przy tym jednocześnie ogromna szansa rozwoju. Sukces pojawia się dopiero wtedy, gdy projekt zbierze dostateczną liczbę funduszy. Dlatego tak ważne jest świadome lokowanie pieniędzy. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest inwestowanie w spółki, które posiadają ugruntowaną i bezpieczną pozycję na rynku. Co nie oznacza, aby zupełnie unikać tych mniejszych, dopiero wschodzących. Najważniejsze i kluczowe zawsze jest zweryfikowanie i poznanie spółki, w którą chcemy inwestować. Należy zwrócić uwagę na jej wyniki finansowe i pamiętać, aby wykładać taką kwotę pieniędzy, której nie będzie nam szkoda stracić.